Frukost på fritidshemmet

Fritids serverar frukost på morgonen

Alla fritidshem i Uppsala kommun serverar frukost för de elever som ansökt om det minst 14 dagar innan barnet ska börja äta frukost. Det gäller även de elever som är inskrivna vid fritidsklubben. Maila det fritidshem som barnet går på och invänta bekräftelse att barnet får börja äta frukost och från vilket datum.

Frukosten serveras i matsalen på Björklinge skola. Den består av mjölk/filmjölk, mjukt bröd och pålägg.

Vistelsetider:
Det är viktigt att fylla i rätt vistelsetider, både ankomst på morgonen och hemgång på eftermiddagen. Frukostpaket beställs utifrån det antal elever som anmält att de ska äta frukost på morgonen, kostnaden för servering av frukost belastar skolans budget. Viktigt att ange om barnet har någon allergi mot födoämnen.

2 januari 2017