Skola 24 mobilapp

Skola24 MobilApp ger möjlighet att ta del av schema, artiklar (information på startsidan i Skola24), anmäla frånvaro upp till 5 dagar fram i tiden och del av dag utan att vara inloggad på en dator.
För att kunna använda sig av mobilappen måste man ha ett användarkonto i Skola 24.

Ladda ner blanketten för användarkonto

Åtkomst sker via en mobilapp för enheter med Android (telefon eller surfplatta) eller iOS (iPhone, iPod eller iPad). Observera att åtkomst av information i mobilappen är beroende på inställningar för respektive skola.

ANVÄNDNING AV APPEN

Ladda ner appen

Skola24 MobilApp är kostandsfri för användaren och laddas ner via

• Play Butik för Androidenheter och
  • AppStore för iOS-enheter (iPhone, iPad och iPod).

Appen hittas enklast genom att söka på Skola24 i respektive appbutik.

För att hitta appen på iPad måste man välja Endast iPhone i AppStore när man söker efter appen.

Eventuella trafikkostnader kan dock tillkomma för nedladdning och användning beroende på abonnemang.

Logga in i mobilappen genom att välja domän. Domännamnet är uppsala.skola24.se.

Inloggningsuppgifterna är samma som till användarens konto i Skola24. Inloggningsuppgifterna förblir lagrade i telefonen till dess att användaren själv väljer att logga ut.

20 augusti 2015